ארדן עונה לדייטש: "האזרחים רואים את המאמצים והכוחות האדירים בשטח"

    ישראל פריי 2 Comment on ארדן עונה לדייטש: "האזרחים רואים את המאמצים והכוחות האדירים בשטח"
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" והתייחס בעקיפין לביקורת שהטיח אמש סגן ראש עיריית ירושלים, על היעדר בטחון ועל חידלון הממשלה בהתמודדות עם הטרור. "זה הרבה יותר בתקשורת ופחות בשטח. האזרחים דווקא רואים את המאמצים האדירים, ומזהים צעדים שלא נעשו שנים רבות".

    ארדן מנה צעדים שנוקטת המשטרה: "לילה לילה נכנסים לשכונות במזרח ירושלים. הריסת בתים, החזקת גופות מחבלים, עונשים למיידי האבנים, כל דבר שאפשר לבצע הכוחות מקבלים גיבוי ואף יוזמה מהמערכת. אני נמצא בקשר עם אזרחים רבים בשכונות שונות בעיר, אני לא רואה חוסר אמון".

    השר לביטחון פנים חזר על דברים מוכרים: "עם ישראל עבר תקופות קשות יותר. מי שיגלה חוזק איתנות ואמונה, הוא זה שינצח. אנחנו מתמודדים עם מאה שנות טרור ערבי, ניצחנו אותם ונעבור גם את זה".

    על החלטתו למתן היתרי נשק לאזרחים חרדים, אמר ארדן: "המשטרה זיהתה שבגלל שמדובר במפגעים על בסיס ההסתה, ובמעשה יחידים שיוצאים לרצוח ישנם 2 אוכלוסיות שמהוות יעד מרכזי. כוחות הביטחון עם המדים וחרדים עם לבושם המיוחד. במגזר הזה אין מספיק אוחזי נשק, ואנחנו רואים הרבה פעמים שהאזרחים הם בקו הראשון".

    "חיפשתי כל דרך במגבלות החוק הנוקשה הקיים, מצאנו 2 דרכים. אחד זה שיתו"פ עם עיריות באזורי סיכון, וכעת עיריות שייתנו שמות של תושבם חרדים כמו במערכת חינוך או מנגנון העירייה, יקבלו רשיונות. ומה שאתמול הודענו על שיתו"פ עם עמותת הנח"ל החרדי. העמותה יכולה החל מהיום להעביר שמות של בוגרים שיודעים לאחוז נשק".

    שר הפנים סיפר על נאומו בטקס הכתרת המפכ"ל "אנחנו מדברים על בסיס של המשטרה תיארתי וציטטתי הרבה מהמקורות שלנו, גם מהתורה, 'אלמלא מוראה של מלכות' זה הבסיס של הצורך בכוחות שיטור".

    ארדן אמר כי אנחנו מאוד רוצים לשלב חרדים במשטרה, בין אם זה במשטרה או ביחידות ההתנדבותיות. זה חשוב לשמירה על החוק ולהגנה. גם אם יהיה צורך לבצע התאמות נדרשות על מנת לאפשר את השילוב של החרדים – נעשה את זה".



    2 תגובות

    מיין תגובות